Uusi vuosi, uusi kujeet. Possu lopettaa kaiken hötkyilyn ja säntäilyn, ja koettaa elää leppoisaa, rauhallista elämää ;) Tuskin jaksaa kauheesti leikkiä laihduttajaakaan, mutta jos tavallinen possuelämä kiinnostaa, niin tervetuloa blogiin!

lauantai 22. elokuuta 2020

Hoi Martat

 Hohoi te kaikki Martat ja martanmieliset!! Possu osti uuden irtopohjavuokan. Testasi sitä viruttamalla vettä vuokaan. Arvatkaa mitä?! Vesi tulee läpi! Miten sitten taikina pysyy irtopohjavuokassa? Kiva jos valuu paiston aikana uunin pohjalle. 

Käsi pystyyn, kellä on irtopohjavuoka? Kenen vuoka vuotaa? Miten leivot vuotavalla vuokalla??

10 kommenttia:

  1. Taikina on paksumpaa kuin vesi, kyllä se siellä pysyy. Nostan siis käden pystyyn, on irtopohjavuoka ja leivon sillä. Mukavia leivontahetkiä Possu <3

    VastaaPoista
  2. Jjjuu, kyllä mun iso irtopohjavuoka kans vuotaa, joskus tirisee vähän taikinaakin ulos uunissa. Sellanen, missä on lasipyörylä pohjana. Harvemmin käytän sitä muutoin kuin juustokakun teossa, sellasen ei-paistettavan.

    VastaaPoista
  3. Pöllö on samoissa aatoksissa Onnelin kanssa, vaikka ei ole aikoihin leiponutkaan. Kyllä se taikina varmaan siellä pysyy, ei muuta kuin leipomaan.
    Koska saa tulla syömään 😉

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon pannu merkille notta sulla on usein nälkä, eikö A-M ruoki sua?

      Poista
    2. Ei kun mä vaan tykkään syömisestä 😂
      Ja kun mä en itse saa koskea hellaan, niin olen aina valmis syömään muiden tekemää ruokaa.
      Ja kolmas syy on se, että mä haluan omalta osaltani varmistaa, ettei tule ruokahävikkiä - ystävää pitää auttaa, että kaikki varmasti tulee syötyä. Paitsi kesäkeitto ja kanaviillokki, niiden kohtalo ei mua hetkauta 😝

      Poista
  4. Käsi pystyssä mutta siksi että en ymärrä koko irtopohjavuoan käsitettä. Hmm...

    (:D)

    VastaaPoista
  5. Taikina pysyy paremmin kuin vesi kun on sakeampaa. Jos oikein vuotaa niin vuuan voi vuorata leivinpaperilla.

    VastaaPoista
  6. vuoraa vuoka esim. leivinpaperilla.
    Paiston ajaksi laita uunipellille, jolla myös leivinpaperia.
    en oo martta, vaan marika.

    VastaaPoista
  7. On irtopohjavuoka. Taikina on siellä aina pysynyt. Vedestä en tiedä. En ole siinä vettä paistanut. Martta en ole. Maria voisin olla.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!