Maailmassa riittää murheita. SUURIA ja pieniä. Tällä kertaa iso sika keskittyy niihin pienempiin. Isoa sikaa nimittäin ärsyttää se nykyfirmojen tyyli "Älkää soitelko meille, ME SOITAMME TEILLE!" Yritti nimittäin soittaa minne tahansa, se tuuttaa varattua, jonotusmusiikkia yms höpinää eikä kukaan vastaa. Tai jos yrität vaikka pankkiin paikanpäälle, siellä on ovi säpissä. Virkailijoita ei saa kiinni sitten millään kun on asiaa! Ihan sama menitkö pankkiin, lääkärille tai ties minne. Ennen vanhaan, hyvinä aikoina pankkiin pääsi sisälle ja puhelimiin vastattiin kun soitti.
Mutta annas olla. Sitten kun EI ole mitään asiaa kenellekään, niin jo alkaa puhelin soida. Pankista tyrkytään eläkevakuutusta, tai tarjotaan ties mitä apulehteä luurin päästä. Tänään jopa hammaslääkäri soitti ja tyrkytti hammastarkastusta, johon olisi pitänyt osata vastata heti, koska sitä tarjousta ei voi antaa kuin tällä puhelinsoitolla! Miksei muka? Miks hammastarkastus pitää ottaa silloin kun hammaslääkäri soittaa, miks sitä ei saa ite tilata silloin kun kokee siihen tarvetta? Miks pankkiin ei saa mennä asioille sillon kun tarttee, vaan asiat pitää hoitaa mahollisimman huonossa paikassa (esim.uimahallin kassajonossa) silloin kun pankkivirkailijalle sopii. Kummallista.
Onko nykyajan motto tosiaan "älkää soitelko meille, me soitamme teille, silloin kun teille kaikkein huonoiten sopii." ??
Sit jos on tällainen yleisköyhä kuten minä niin ei soi puhelin ollenkaan!!
VastaaPoistaTykkään kyllä kun terveyskeskuksissa on nykyyän tuo soitto-takaisin -palvelu niin ei tarvitse kuunnella jotain tylsää biisiä ja 20 sekunnin välein ilomoitusta: kaikki palvelijamme, eli se yksi, on ylityöllistetty, ja vieläpä sairaana, vastaamme heti kun saamme jonkun työllistettyä" -väli-infoa.. . Miksi sitäkin pitää jokea tasaisin väliajoin, kai se nyt ekalla kuulemalla muistaa ettei tarttisi toisetella miksi ei vastata??
Juu, pienet asiat hiertää pahemmin kuin isot, ajoittain.. .
Torstain postauksen possu ei sit ole sinä vaikka hassu hänkin on, tai siis eihän possu hassu ole, tarkoitin..*kielimenisolmuunApuva!*...;)
Minulle soittelee vain lehdenmyyjät, joten enimmäkseen en vastaa tuntemattomiin numeroihin, mikä ei ehkä aina ole fiksua.
VastaaPoistaMinä vastaan nykyään kaikkiin tuntemattomiin numeroihin "haloo" ja jos kysytään "onko Pöllö?" kysyn takaisin "kuka kysyy". Sitten jos on ihan asiallinen puhelu, pyydän yleensä anteeksi, kun vastasin vähän töykeästi, mutta kun ei vieraista numeroista nykyään tiedä. Tähän asti ovat olleet ymmärtäväisiä.
VastaaPoistaNe joilla ei olekaan ollut mitään oikeaa asiaa ovat joko itse lyöneet luurin korvaan tai saaneet minulta luurin korvaan ja päässeet estolistalle. Muutaman numeron olen ilmoittanut poliisillekin, kiukuissani.
Lehdenmyyjät lakkasi soittelemasta, kun pyysin Mrs Robinsonin (https://www.asml.fi/kieltopalvelut/) apuun.
Mielestäni oikea asenne Pöllöllä. Saattaahan se olla vaikka oma poika kun soittaa että puhelin hukkui, nytnkäytössä tämä numero tai jotain... .
PoistaJoka tapauksessa joku tietää numerosi ja soittaa siihen, niin mainostajille luuria korvaan jos ei lopeta, ja muille niin kuin Pöllö tekee, suosittelen tätä käytäntöä, ei mene ohi tärkeitä asioita.
Poikakin vastaa mulle haaloo :) Tai kvääk.
PoistaToi, ettei puhelimella meinaa saada hoidettua asioita on niin totta. Pahimmillaan kuuntelet sitä ärsyttävintä tingelitangeli-musiikkia (miestäni löytääkin niitä) ja tasaisen tiuhaan tahtiin ärsyttävä ääni sanoo ”olette edelleen jonossa”. Tiedetään 😁 eli komppaan Sutta.
VastaaPoistaMulla on ollut puhelinmarkkinointikielto (Pöllön mainitsema Robinsson), se lienee loppunut kun puheluita on taas alkanut tulemaan. Jotenkin en vain niistä puheluista perusta etenkin, kun ne tulevat jostain kumman syystä aina pahaan aikaan. Joskus toki johonkin kyselyihin on tullut vastailtua kun on ollut sopivasti aikaa.
Tästä tuli mieleen vuosien takainen "kun te olette niin hyvä asiakas" -tapaus. En enää muista mikä lehti se oli josta soitettiin, mutta puhelu oli näitä, että kun olen ollut niiiin hyvä asiakas ja blaa blaa blaa, että haluamme palkita teidät. Jonkun hienon palkinnon olisin saanut ja MITÄÄN EI olisi maksanut. Eikö mitään? Ei, mitään ei maksa eikä sido mihinkään. No jos ei mitään maksaa eikä tarvitse mitään tilata, niin tottahan nyt ilmainen lahja kelpaa, kiitos. "Niin no, tuota, tämän lahjan saaminen kyllä edellyttäisi 3 vai 6 kk:n jakson tilaamista ko. lehteä.
PoistaOli pakko ohjeistaa, että lahjat eivät yleensä edellytä mitään vastapalveluksia tms., kiitos vain, mutta pitäkää pöytäliinanne - tai mikä se nyt olikaan.
Eikä siinä mitään; en ollut koskaan kyseistä lehteä tilannutkaan, mistä mua niin kovin olisi haluttu palkita :D
Joo, noi just mua ärsyttää, tai sit se lirkutys että niin oliks siellä ihan Possu itte puhelimessa että olipas kiva kun tavotin kun oli just sulle Possu tärkeää asiaa. Noihin vois ehkä vastata että ei nyt teillä on kyllä väärä numero sillä en oo ikinä ollu teidän asiakas enkä oo ees mikään possu vaan Susi. �� T. Possu
PoistaSaa käyttää valehenkilöllisyytenä, joskin saattaa ihmetellä kovin naisellista ääntä, muista murista vähän... .;DD
PoistaSika on hyvä ja heittää lätin lotinoita myös julkisesti, väliin meitäkin muistaen...;)
VastaaPoistaTehtävä suoritettu.
Poista